onsdag 1 februari 2012

The 5 year plan...

Ja idag har vart en fartfylld dag må jag säga.
Steven skulle fixa sin nya bil idag så vi åkte ner till Long Beach, vilket var en bit. Tog säkert en 40 min bara att komma ner dit från Sunset.

Tyckte det här var lite kul. Någon bensinstation hade halva priset på bensin och det var världens bilkö till den.

Väl på vägen så snackade jag med Steven om ett projekt jag håller på med. Under dagarna jag har vart här så har han satt mig på att läsa en bok som heter ''Save the Cat'' vilket är en väldigt bra bok om manusförfattande och när det handlar om storytelling och allt från hur ens titel ska vara till vilka karaktärsdrag ens hjälte bör ha för att vara intressant nog.

Så varje dag läser jag ett kapitel, som sedan har uppgifter att göra och jag använder detta för min sci fi historia jag jobbat med ett bra tag nu, men inte riktigt fått fram en ordentlig handling.
Vi pratade om det under bilresan ner till Long Beach och det var väldigt intressant att lyssna på vad Steven hade att säga. Det märks att han verkligen kan det här om film och alla aspekter kring det och är framför allt väldigt passionerad, vilket är en stark inspiration.

Han berättade om saker han har vart med om när han sålt manus till filmstudios och allt från hur man bör agera eller vara klädd inför möten med filmproducenter till de framtida projekt han håller på med.

Han satte även upp en plan, som jag nu var tvungen att lova. Han kallar den för 5-års planen och betyder att jag under fem års tid måste se till att vara så aktiv jag bara kan. Den planen han satte upp var att jag ska ha skrivit 10 manus, samtidigt som jag ska fortsätta filma, men inte för filmandets skull. Så alltså att jag ska göra små filmer med jämna mellanrum som jag också ska göra klart. Så ska bli väldigt intressant.

När vi väl var framme i Long Beach så fick jag vänta i bilen medans han snackade med bilförsäljaren eller vad det handlade om. Lugnt för mig då jag ändå hade boken att läsa i.
När han sedan fixat sin Audi A5 så bar det iväg hem till hans morsa som jag även fick träffa henne och så. Det var trevligt det :D


När vi åkte därifrån sen så fick Steven lust att visa mig runt i ''The Hills'' eftersom han vart lite upptagen innan. Och kan bara säga att det är så sjukt när man väl är där. Bara den enorma storleken när man ser ut över staden. Min halvt kassa bild ger ingen rättvisa alls.


Hoppas man ser hans bil lite bättre.
Sedan ville Steven även ta mig igenom Sunset Boulevard när vi ändå var ute.



Oh yes ;D

Så ja det har vart en cool dag idag. Hoppas bilderna funkar, inte så lätt att ta kort i en rörande bil. Nej nu blir det till att söva. Mer jobb väntar imon. Hare gött fölk ;D

//KP

1 kommentar:

  1. Awesome ! Fortsätt posta, de är skitkul att läsa om vad du pysslar med där borta :)

    SvaraRadera