fredag 3 februari 2012

The girl in the golden dress.

Idag fick jag lust att dra på bio.
Hade sett att dom visade Skönheten och Odjuret 3D på någon biograf i Hollywood när jag var där igår. Men jag fick inte tid nog att se den eftersom jag åkte på touren istället. Men kommer ihåg att den bara visades idag (feb 2) så var det sista dan. Så klädde mig i de snygga kläderna jag köpt dagen innan och begav mig neråt:
(yeeeey min första fjortis spegelbild)

När jag väl var framme på vad som var en väldigt liten biograf precis i centrumet så drog jag fram till kassan och fixade min biljett.

Det intressanta var väl inne i biografen (tyvärr har inga bilder från där inne eftersom jag stängde av mobilen innan). Jag gick fram till kassan där man köpte popcorn och grejer och såg att dom sålde nån slags slushpuppy. Ah sweet en sån skulle jag ha. Vad jag dock fick var något helt annat än vad jag var van med. Tänk er en vanlig dricka som tex Fanta. Frusen, fluffig Fanta. Det var som slushpuppy utan att det var is i eller något. Svårt att förklara men det var som att äta moln, med hallonsmak.

Aja efter den chocken så fortsatte jag in i biografen (och det verkade som om de bara hade en salong). Det verkade inte vara mycket folk där inne heller. Högst 10 pers när filmen började, och det var ju gött för mig. Dock var platserna konstigt placerade. Våra svenska biografer brukar ha en sluttning, men det hade inte den här. Alla platserna var på precis samma höjd och på ett rakt golv. Men när vi pratar om USA så ska de ju såklart överdriva allt så mycket det bara går och det kom inte den här biografen undan ifrån heller.
De hade väl en 5 lager dukar över den riktiga vita duken dessutom. Först en sån vanlig skyddsduk eller vad det är, sen när den åkte upp så var det en vit skärm. Sweet nu börjar filmen tänkte jag men nej då var det någon ljusshow eller vad det var. Och när den var över så åkte den upp och sendan typ 2 dukar som var bakom tills den riktiga skärmen visades. Äntligen.

Så då kördes några trailers som vanligt. Dock måste jag berätta om en av dom.
Trodde det först var en vanlig trailer för ett naturprogram. Var lite chimpanser och skit med - cool. Chimpanser är najs. Men sen kom ju den löjliga berättarrösten, och tydligen hade den här filmen en story eller nått när man får följa nån liten apa. Haha men trailern är så sjukt cheesy bara. Speciellt när musiken kommer igång också. Ville dö haha. Kika själva xD



I alla fall. När den och några andra trailers var över så åkte en av tygdukarna ner igen och jag väntade irriterat på filmen att börja. Men nej.
Istället kommer en tjej ut framför skärmen (som tydligen var en hel scen, vilket man inte kunde se från den vinkeln man satt på). Hon var klädd i en stor jäkla, guld/gul klänning och jag fattade att hon skulle föreställa karaktären Belle, från just filmen. Så hon dansade runt lite på scenen, sen började hon sjunga...
Då fick jag panik. Jag trodde att jag gått fel och istället in på en musikalteater. Kände hur paniken började fyllas i mig och att jag kolla runt omkring mig efter nödutgångarna. Visst jag skulle se filmen i 3D, men fan inte så jävla mycket 3D xD

Så tjejen (jävligt grann för ögat btw) körde något litet nummer medans jag försökte hålla masken, då jag var på gränsen att bara springa där ifrån i full panik. Sen körde dom jäkla ljusshow och sedan panga det till och hela salongen fylldes med konfetti. Det var rätt coolt men samtidigt lite pinsamt. Hela den grejen för typ 7 pers som satt där inne. Lite overkill.

Sedan när ''Belle'' försvann så satte filmen igång. Fucking äntligen. Och i 3D var den awesome såklart, precis som Lejonkungen var när jag såg den i 3D och det tipsar jag till alla att göra om de får chansen. Hitta Nemo skulle komma ut nån gång i 3D med så det ska ju kikas på.

När filmen var slut så var det redan mörkt ute. Och det hade ställts till något jäkla spektakel på andra sidan gatan. Någon premiär av något slag eftersom de stängt av gatan.

Var en jäkla massa folk överallt så det var svårt att ta sig fram.

Nej efter en stund fick jag nog och skulle ha käk så drog ner till Sunset och till nått Thaiställe och käka. Sen på vägen hem hitta jag av en ren slump ''hall of Rockers''.


Haha coolt att jag och Slash har nästan lika stora händer. Hans fingrar var lite tjockare bara xD



Gillade för övrigt den här:


Sedan bar det bara av hem och fortsätta jobba. Håller fortfarande på att jobba med mina projekt. Jobbar just nu med att hitta rätt ''beats'' till min storyline. Steven har fixat fram ett papper skrivet av författaren av boken ''save the cat'' som jag hållt på och läst under veckan. Den består av 15 punkter som man ska ha med i varje story. Tex man behöver ju en början och så står det vad den sektionen skall handla om. Tex ''första 5 sidorna är öppningsscenen och introducerar världen och huvudkaraktärerna'' sedan fortsätter det till tex punkt 6 vilket är början på andra akten, där ''resan börjar'' så tex i sagan om ringen så börjar andra akten när dom lämnar Vattnadal i sin resa mot Mordor. Så det projektet håller jag mest på med just nu. Chewbaccafilmen skulle vi sätta igång med först om några veckor så har satt den på en liten paus så länge.

För övrigt sitter jag mycket och kollar på och försöker absorbera in så mycket jag kan av vad det Steven håller på med. Idag/igår kväll satt han med sitt egna filmprojekt han håller på med vars titel är: ''2088'':


Så väldigt intressant att kolla på hur han jobbar med sitt projekt, samtidigt som vi pratar och diskuterar om alla infallsvinklar av filmskapande. Så det har vart väldigt kul.

Nej nu ska jag fortsätta jobba så tackar för mig så höres vi.

//KP

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar