söndag 5 februari 2012

One week done, six to go...

Ja folk då var första veckan avklarad, även fall det känns som en månad. Jag har sett och upplevt så mycket. Lite svårt att få in att det inte ens börjat än. Har 6 veckor kvar så.

Så nu i helgen har jag mest tagit det lugnt även fall jag fått en del jobb gjort med. Är klar med beatsen för både mitt egna lilla projekt och Chewbacca-projektet. Så Steven ska bara gå igenom dom och ge mig råd och synpunkter.

Men i fredas var Steven trött på jobb och ville ta mig ut på Sunset Strip. Vi hamnade på något ställe som jag inte vet vad och mötte på hans polare Joel. Vet inte vem han var, men han var schysst och så. I alla fall så kom sedan 4 äldre kvinnor (45+) från Texas och satte igång och raggade på Steven och Joel. Även mig till en början då de efter en gissningslek trodde jag var mellan 26 och 29 och när de fick redan på min verkliga ålder (22) så stod de med chockblicken, samtidigt som någon givetvis skulle dra repliken ''Du är lika gammal som min son eller jag kunde vart din morsa'' och jag har alltid undrat vad jag skall med den informationen till...
Väntar bara tills repliken ''du kunde vart min farsa'' dyker upp snart...

Men jaja jag struntade i det. Tyckte det var kul att skoja med dom om svenska ord och Sverige och sånt. Givetvis ville kvinnorna veta om Svenska män och hur dom är och sånt.
En annan kul grej var när vi upptäckte att skådespelerskan Drea de Matteo satt vid ett bord med en väninna inte långt från där vi just stod. Hon har vart med i massa grejer från Sopranos, till serien Joey och Desperate Housewives och massa filmer.
Fast jag tog det lugnt. Ville inte direkt kasta mig fram med en kamera så ignorerade henne först. Men efter att ha vart där hela kvällen och de fortfarande satt kvar så tänkte jag bara att det är la lika bra att fixa ett kort. Så här är resultatet (för dom som inte redan sett den):


Det är ett under att bilden blev någorlunda okej med tanke på hur trångt det var (jag satt praktiskt taget i hennes knä) och att jag var rätt bra i gasen vid den tidpunkten. Men hon var väldigt trevlig och skojade till det lite, inte alls så som man förväntar sig av sånna människor. Så det var trevligt.

Men ja kvällen fortsatte minst sagt. Men senare fick jag åka i Stevens polares vita Dodge Charger 2012 modell, vilket var riktigt awesome. Livin' the Entourage life, eh ;D

Jag och mannen (som jag såklart glömt namnet på) körde runt i Sunset lite, fixade oss nån korv med bröd och gick sedan in på nån bar och drack lite till och tjötade om allt möjligt. Trevlig kväll minst sagt. Och jag var rätt bra i gasen när jag kom hem till Steven. Så hinkade bara en jäkla massa vatten och la mig söv.

Sedan på Lördagen så var jag rätt bakis och ville bara fortsätta sova, men nej då skulle Steven jobba så det var bara att kliva upp. Lördagen blev mest en slappdag. Bara jobba på som vanligt, försöka bli av med bakfyllan och sen drog vi ut och käkade någon konstig hamburgare, men den var god.

Så idag Söndag har vart lite av en slappdag med, men vi beslöt oss att åka upp till ''bergen'' med Stevens kompis och hans hund ''Kyro'' vilket också skulle kunna räknas som en kändis eftersom han nyligen vart med i en musikvideo för Nicki Minaj.

Väldigt fin hund. Minst sagt.
Så vi gick runt där uppe och tog kort och hade det gött i den +23 gradiga värmen.

Kyro med sin ägare har kul. De höll på att springa runt som fasen och tänk på att herren är 54 år gammal. Helt sjukt.
Huset där uppe är karaktären Tony Stark's hus i Iron Man.
Så ja det har vart en väldigt trevlig dag och verkligen en trevlig helg. Nu blir det dags att fortsätta jobba och förbereda sig inför en ny vecka.

//KP

PS: Lider med folket i kyliga Sverige. Snacka om att jag åkte hit i precis rätt tid ;D

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar