onsdag 1 februari 2012

One day in Hollywood.

Så idag tog jag mig en ledig dag och tänkte utforska Hollywood lite grann.
Jag och Steven åkte då in och fixade mig ett SIM kort till min mobil. Det är lite därför jag inte riktigt kunnat utforska på egen hand. Så ja vi fixade i alla fall ett kort så att jag kunde ringa om jag gick vilse eller så kunde Steven ringa om han lämnade huset eller så.

Varje fall så jag drog iväg på en liten egen resa för att utforska. Jag kommer lägga upp bilder, men tog ca 210 st så lägger inte upp alla såklart. Och jag kommer lägga upp fler på facebook, annars skulle det bli helt överfullt här.

Så det var bara att sätta på hörlurarna, sätta på lite Guns N' Roses och dra ner på stan :D


Jäkla aset till Vader som peta på mig i bakhuvet när jag tog kort på stjärnorna. Skulle ha roundkickat honom ;D

Så mitt när jag står och tar lite allmänna kort så kommer en svart kvinna fram till mig som såg ut som Oprah på crack. Hon gav mig någon lapp och jag antog att hon ville ge mig nån reklam eller vad det var, men icke. Hon var trevlig och så men tjötade om att jag skulle åka nån Tour runt Hollywood. Det hade jag ingen lust med eftersom jag precis kommit dit och ville fortsätta min utforskning av stjärnor, kända platser och affärer, men hon insisterade. Touren kostade för vuxna 39 dollar (ca 277 kr) men nej jag var inte intresserad men hon tjatade på. Okej då skulle jag få det för barnpriset vilket var 29 dollar (ca 206 kr). Men nej jag hade inte lust just då. Men fan då skulle hon släpa mig bort till tourbilen iallafall.
''Vafan........''
Var allt jag fick ur mig när hon släpade bort mig en gata längre ner till en man som tog emot betalningarna. Vi pratade en liten stund och jag sa bara kort att jag inte hade lust. Nej det dög inte heller. Så de sänkte priset till 25 dollar (ca 178 kr). Så jaja jag fick la åka på en jävla tour då :P

Men det visade sig att touren var inte så pjåkig.
Den hette till och med: Hollywood tours: Movie star homes and Crime scenes xD
Så det var lite festligt och det var precis som det lät som. Satte mig i en bil med typ 7 andra sardiner och antagligen blivit släpade dit som jag. Så i bilen satt 3 Amerikaner, 4 Tyskar och 1 Svensk (låter som början på en rolig historia). Anywayz.

Det drog iväg genom stan och den kvinnliga föraren var duktig med alla historier samtidigt som hon hade lite humor. Det välkomnades. Så lite bilder från den resan:

Det här är Renaissance hotel och om jag inte misstar mig så sa föraren/guiden att det är här som alla filmstjärnor övernattar under Oscars galan.


Liten utsikt över L.A. :)
Will Farrel's hus.
Orlando Bloom's hus.
Haha Ice-T och Coco's hus. Tror bara mina syskon fattar det roliga i det xD
Yeeeeey fick också sett min första kändis. Snubben i blå tröja är Jason Sudeikis (Med i bla Hall Pass och Horrible Bosses). Han var tydligen väldigt glad att se oss eftersom han hälsade och skojade runt med sina hundar. Det var awesome :D
Ozzy Osbourne's hus.
Trädet som jag precis lyckades få ta en bild på var tydligen det trädet som Lindsay Lohan körde på när hon var rattfull :P
Michael Jackson's hus (Också där han dog).
Johnny Depp's house.
Bijan. Vilket ska vara världens dyraste klädesbutik (en t-shirt kostar ca 3000 dollar). Och det är ägarens bil som ni kan se här. Tydligen hade ägaren betalat 160 000 dollar bara för att kunna ha den parkeringsplatsen.
Cafét som grabbar i Entourage brukar hänga. Ni som sett serien kanske känner igen den? :D
Haha tyckte den var så sjukt bra xD
Så min lilla upptäcksfärd avslutades med att käka på Hooters. Givetvis skulle ju mobilen dö just då så fick inga bilder från dess vackra inre. Och jag säger bara..... Yes! ;D
Så ja det har vart min dag idag. Givetvis är det många fler bilder som jag inte lagt upp. Ni fick ett fint urval och jag lägger upp det mesta på facebook sen. Tackar för mig. Nu måste jag fortsätta jobba.

//KP

2 kommentarer:

  1. Grym blogg! Kul att kunna följa dig såhär :-)
    Du verkar ju ha det oförskämt bra också! ;-)
    Har du testat deras pizza/ kinamat än?
    Min favvo är cinamo rollsen, finns i alla supermarkets. Och donutsen....hmm..jaja man går ju alltid upp ett kilo eller två..over there! :-)
    Hörs snart, ta hand om dig!

    Love/ sis

    SvaraRadera
  2. Jag är inte aaaalls avundsjuk på dig! Ser ut som att du har det awesome där! :D

    /Nina

    SvaraRadera