tisdag 31 januari 2012

Dags att sätta igång på riktigt.

Så idag var det bara att sätta igång. Jag och Steven snackade om ett litet projekt som hade vart kul att göra. En kortfilm på en 1-3 minuter och Steven sa att han har tänkt ett tag att skoja till det lite med idén om karaktären Chewbacca från Star Wars och typ om hur han skulle leva nu om hans karaktär funnits på riktigt och i denna världen.

Vi bara snackade lite mellan varann om hur han skulle vara lite som en avdankad gammal skådis med alkohol och drogproblem som typ sket i allt. Men att han hade emotionella problem och saknade Han Solo och den gamla tiden väldigt mycket.

Jag satt därefter och målade upp lite idéer om hur han skulle se ut och började även på en storyboard. En preview:

Vi har även vart och handlat i en lite större affär idag, vilket var väldigt konstigt. Det sjuka är att mycket har man ju egentligen sett genom tv och film hur saker och ting funkar i USA men det är först när man väl är där och ser det själv som man väl fattar det. Som nu i den här affären när vi går runt bland matvarorna och sedan helt plötsligt så står det en massa sprit, vin och öl överallt. Och även fall de flesta av oss vet att dom säljer alkohol i mataffärerna som typ potatis så är det sjukt ovant när man ser det. Som tex att dom hade en tjej som packade ner ens matvaror och jag undrade för vad fasen hon höll på med. Så skumt allt är liksom. Bara sånna där smågrejer.


Sprit överallt xD
Köpte lite Amerikansk hajöl. Trevligt ;D

Vi har även vart och promenerat en del genom gatorna. Kikat på grejer och planerat framtida besök på olika platser och så.



Btw om jag inte tagit upp det innan så gör jag det nu:
Kranvattnet är fan inte gott asså. Inget källvatten direkt. Kul bara att Steven inte talade om för mig att han hade en sån renare innan jag smakade på kranvattnet. well well :P

Sedan har jag mest kikat på det Steven jobbar med. Han håller på med post production grejer och sitter just nu med lite effektshantering och compositing på en film. Och jag har suttit en hel del och kollat på, väldigt intressant och givande att bara se hur det funkar. Som ett exempel han har hållt på nu där han ska få en bild på ett hus på dagen att bli ett brinnande hus på natten där även lågorna är animerade, vilket var väldigt coolt att se. Han är grymt duktig på det han gör.


Så ja det var lite för idag.
To be continued....

//KP

1 kommentar:

  1. Ska du verkligen ge dig på hajölen? ;-) Kul med dina uppdateringar och smidigt när du nu äntligen kommit in smartphone världen att du snabbt och enkelt kan lägga upp bilder. Keep it up! :-) /Bis

    SvaraRadera