söndag 29 januari 2012

Då var jag äntligen framme...

efter en jäkla lång dag med först en resa på 3 timmar till Amsterdam (för övrigt en enorm flygplats. Fick säkert gå en kilometer till nästa gate). Sedan var ju inte resan mellan Amsterdam och LA nådig. Tog 10,5 timmar och fick såklart mittensitsen, som var trång och jävlig plus att jag inte direkt hade någon möjlighet att luta mig tillbaka om jag ville sova en stund.

Dock var det rätt najs att det fanns en tv-skärm i varje nackstöd så att man kunde glo på film. Var typ förinstallerad med massa grejer man kunde välja på. Såg la en 4 filmer under resan och det var la det som räddade det hela. Hade fått spader annars.


Hur som så var det skönt att komma fram till slut och komma igenom den lite bökiga kontrollen eftersom kontrollanterna inte fattade att jag skulle praktisera och inte gå i skola där (vilket jag i så fall hade jag behövt visum till). Men det gick bra och jag kom sedan igenom kontrollen. Sweet.

Steven hämtade sedan upp mig på flyget och han körde mig sedan bort till West Hollywood, vilket är området där han bor. Fixade käk på nån hamburgarställe och såklart var hamburgaren 10x godare än här. Sedan drog vi och handla för jag behövde tandborste och sånt och fick en sån konstig känsla hur trevliga dom är. ''Hi and welcome to'' bara man går in i en vanlig mataffär.

Btw för att jävlas med lite med er frusna människor ;D

Göteborg, Sweden: -5C Los Angeles, USA: +22C


Sedan har vi inte gjort så mycket. Vi har mest pratat lite om vad för grejer jag ska jobba när jag är här. Han har även visat mig vad han har jobbat med och så och annars har vi mest tagit det lugnt eftersom båda var trötta idag. Men snart kör vi igång igen :)

Lite fler bilder:
Steven kör som en dåre (vilket inte är förvånande bland Amerikaner) ;D




Kvällsmat med Burrito, vilket jag aldrig smakat förut. Trevligt trevligt ;D




Så ja det får duga så länge. Nu blire att söva så vi höres sen ;)

//KP

1 kommentar:

  1. Skönt att du kom fram som planerat. Och att allt verkar ha flutit bra. Ser fram emot att läsa denna blogg // farsan

    SvaraRadera