torsdag 23 februari 2012

Chillin' in the O.C.

Ja det var ju en stund sedan jag skrev här sist. Vart mycket på gång på sistone.
I tisdas så åkte jag iväg till Orange County för att stanna hos en vän till familjen.

Kit, som min morsa, samt äldre syskon var hos när de var i Los Angeles för en 17 år sedan ville gärna träffa näste person i Persson stegen så det passade ju bra när jag ändå var här.
Han och nån kvinna hämtade upp mig nere i Hollywood och vi åkte sedan hela vägen tillbaka till O.C, vilket var en ca 1,5 timma bilresa. Märks verkligen hur enormt stort det här stället är.

Så under veckan har jag varit hos Kit och lärt känna honom och han har stolt visat upp mig några av hans nästan 100 vapen han äger. Allt från gevär, till pistoler och äkta revolvrar från 1800-talet. Mycket intressant och Amerikanskt minst sagt. Har även fått åka med till hans Tennis träningar han verkar ha typ varje dag. Och tur är så finns det ett gym där som passar bättre för mig.

Det har dessutom varit riktigt varmt här de senaste dagarna ca 22-24C+ och då har det passat bra att ha pool tillgängligt.


Alla iskalla nätter jag spenderat i min morsas källare har till slut betalat av sig.

När det gäller jobb så har det vart lite halft denna veckan. Ett stort problem har varit att mitt internet inte funkat så bra och att ha en 60+ årig man som inte ens vet vad han gör har inte vart det lättaste. Som ett exempel när jag skulle koppla upp mig mot hans trådlösa nätverk och jag behövde hans kod så visste han inte vad jag pratade om. ''Jag behöver koden till din router så att jag kan koppla upp mig'' sa jag på klar engelska men det förstod han inte.
Då sa han att det var bara att skriva upp koden direkt på datorns skrivbord. Jag hade ju inte ens fått koden, samt att varför skulle jag skriva upp koden rätt på skrivbordet?

Det var både smått frustrerande, men ändå väldigt lustigt när han började peta på mina tagenter fast han uppenbarligen inte visste vad han höll på med. Det var som om jag skulle försöka starta en bil genom att på måfå börja trycka på en massa knappar på instrumentbrädan. Knappt att jag kunde hålla mig för skratt där.

Annars har jag mest jobbat med det som Steven har sagt åt mig att göra. Har inte hört av honom sen vi pratade sist och jag försöker ändå hålla mig igång med diverse grejer. Har precis börjat hålla på med en Animatic:en till Vikingaprojektet, vilket är en animation av storyboard bilderna.
Jag hade tänkt att försöka göra en riktig den här gången. Tidigare har jag satt ihop mina storyboard genom Premiere Pro programmet genom att ta varje bild i en sekvens och spela upp dom. Men skall istället försöka använda After Effects (som jag vill lära mig mer om) för att försöka göra lite häftigare animationer. Detta är dock inget jag och Steven direkt gått igenom han vill att jag ska ha klart manuset först, men har ju gjort klart 1/3 av manuset redan så kan väl testa.

Sedan skulle jag även vilja snacka med Steven om eventuella effekter som kan tänkas användas till filmen. Visserligen är detta en kortfilm som jag skriver och regisserar, men kommer att göra efterarbetet med. Dels för att jag vill ha mer kontroll över den delen, samt att jag vill lära mig After Effects mer. Skulle vilja veta vad det kan erbjuda filmen och vad jag, rent praktiskt måste tänka på när den filmas på plats. Om jag kommer behöva ha nån stor green screen (har jobbat lite med tracking i helgen) eller något liknande.

Eftersom Steven är mitt i Costa Ricas djungler just nu så är det inte så lätt att få tag i honom. Men han hör väl av sig tids nog. För övrigt är det tänkt att jag skall stanna här i O.C ett par dar till eftersom Kit skall åka till Missouri i 1-2 veckor och då är det nog bäst om jag drar tillbaka till Hollywood. Men mer om det kommer väl fram. Väntar mig en skön helg och hoppas ni har det samma.

Haj Haj//KP

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar