torsdag 1 mars 2012

The wrap up.

Två veckor är allt som är kvar, men känns som om jag vart här i en evighet.
Och det ser jag på ett bra sätt. Att jag lyckats anpassa mig bättre än jag först trodde.

Sett och upplevt så mycket att jag har svårt att se att jag bara vart här i knappt 5 veckor. För att inte tala om allt som jag lärt mig - trots att Steven vart rätt upptagen med sina egna grejer. Så mycket som ska in. På en gång. Utan möjligheten att gå bakåt.

Så även fall jag lärt mig massor rent praktiskt såsom hur en story kan brytas ner och vilka regler dessa ska följa för att bli en lyckad berättelse, till tekniker för att måla storyboards till olika kompositioner under efterarbetet och så vidare så har mycket vart själva känslan av allting. Jag menar att jag är här, i Hollywood, på riktigt och träffa folk som jobbar inom det har vart minst lika givande som det tekniska.

Och precis som jag sa så är det väldigt mycket att ta in att jag har lite svårt att ta in allt på rätt sätt. Nog det som vart lite problem med Steven tidigare då vi inte riktigt förstått varandra. Nu har det vart relativt lugnt då Steven har vart borta i 2 veckor (han beräknas vara tillbaka på söndag). Jag har gjort de uppgifterna han velat att jag skulle göra men nu när jag är klar så börjar jag märka mina gamla vanor. Jag är lite den som konstant måste utmanas har jag märkt men nu när Steven inte kunnat göra det åt mig så fick jag helt enkelt försöka utmana mig själv. Hittade några tutorials som jag suttit med och en av dom blev jag väldigt nöjd med, speciellt då programmet som personen i tutorialen var en äldre version än de jag hade så det blev lite klurigare att försöka lösa vissa problem. Men som tur är så har jag lärt mig ett och annat av dessa 3 år och det var bra att jag fick användning för dom. Här är det klippet jag gjort (glöm inte att köra den i 720p):



Blev väldigt nöjd och tror jag kommer använda något liknande i min vikingafilm.

Så nu är det då 2 veckor kvar, slutspurten. Steven kommer dessutom tillbaka utvilad (förhoppningsvis) och utan en massa jobb av andra (han tänkte sätta igång med sin egen film) och säkert redo att sätta fart på mig nu det sista. Kommer bli intressant vad det kommer att ge mig. Känner nu att jag bara vill köra igång ordentligt så att jag är redo när jag kommer tillbaka till Sverige.

Så det var lite reflektioner denna gånger. More to come.

//KP

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar